وبلاگ رسمی دهیاری معدن سنگرود
وبلاگ رسمی دهیاری معدن سنگرود
شرح فعالیتهای دهیاری معدن سنگرود


ولها یا ولهان

 

 

او ماءمور طهارت و نماز وعبادت است . او انسان را در طهارت ونماز وسوسه می کند وبه شک می اندازد که این نماز باطل است؛ نماز دیگری شروع کن ؛ وضوی تو ناقص  بود ؛ دو مرتبه تجدید کن . گاهی در سجده در بدن انسان چیزی می دمد ، به طوری که انسان خیال می کند وضوی او باطل شد ومجبور شد دو مرتبه وضو بگیرد .

 

 

هفاف

 

 

ما موریت دارد که در بیابان ها وصحراها انسان را اذیت کند و برای ترسانیدن اورا به وهم و خیال اندازد یابه شکل حیوانات گوناگون به نظر انسان در آ ید .

 

 

زلنبور (یا رکتبور )

 

 

که آن موکل بازاری هااست.لغویات ودروغ قسم دروغ ومدح کردن متاع رانزد آنها زینت می دهد آنها هم برای این که جنس خود را به فروش رسانند آن اعمال راانجام می دهند

 

 

ثبر

 

 

دروقتی که مصیبتی به انسان واردمی شود ، صورت خراشیدن  ،  سیلی به خودزدن ،یقه لباس پاره کردن رابرای انسان پسندیده جلوه می دهد .

 

 

ابیض

 

 

 انبیا را وسوسه می کند . یا مامور به خشم درآوردن انسان است وغضب را پیش او موجه جلوه می دهد وبه وسیله آن خونها ریخته می شود .

 

 

اعمور

 

 

کارش تحریک شهوات در مردان و زنها است وآنها را به حرکت می آورد ! وانسان را واداربه زنا می کند . اززنا افتد وبااندر جهات ابرنایدازپی منع زکوت 

 

 

اعمور ، همان شیطانی است که برصیصای عابدرا وسوسه کرد تابادختری زنا کند وبعداورابه قتل رساند . (داستانش خواهدآمد . ) روزی اعمورپیش هود پیغمبررفت ، آن حضرت ضربه ای به چشم اوزد  ، کج شد .

 

 

داسم

 

 

همواره مراقب خانه هااست . وقتی انسان داخل خانه شد وسلام نکرد ونام خودرابرزبان نیاورد ، بااوبااوداخل خانه می شود وآن قدر وسوسه می کند تاشرو فتنه ایجادنماید واهل خانه رابه جان هم اندازد . اگرانسان سرسفره غذا نشست و ((بسم الله ))نگفت بااو غذا می خورد . هرگاه انسان داخل خانه شود وسلام نکرد و ناراحتی  پیدا شد باید بگوید . ( داسم ، داسم ، اعوذ با لله منه ).

 

 

مطرش یا مشوط و سا وشوط

 

 

کار او پراکندن اخبار دروغ یا دروغ هایی است که خود جعل کرده ؛ در حالی که حقیقت ندارد .

 

 

قنذر

 

 

 او نظارت بر زندگی افراد می کند . هر کس چهل روز در خانه خود طنبور داشته باشد ؛ غیرت را از او بر می دارد ، به طوری که انسان در برابر ناموس خود بی تفاوت می شود .

 

 

دهار

 

 

ماءموریت او آزار مومنان در خواب است . به طوری که انسان خواب های وحشت ناک می بیند ، یا در خواب به شکل زنان نا محرم در می آ یدو انسان را وسوسه می کند تا او را محتلم کند .

 

 

اقبض

 

 

وظیفه او تخم گذاری است . روزی سی عدد تخک می گذارد  ده عدد در مشرق وده عدد در مغرب وده عدد زمین از هر تخمی عده ای از شیاطین و عفریت ها وغول ها وجن بیرون می آیند که تمام آ نها دشمن انسان اند .

 

 

تمریح

 

 

امام صادق علیه السلام فرمود : برای ابلیس – درگمراه ساختن افراد – کمک کننده  ای به نام (( تمریح )) وی درآغاز شب بین مغرب ومشرق به وسوسه کردن ، وقت مردم راپرمی کند .

 

 

قزح 

 

 

این کوا از امی المؤمنین علیه السلام ازقوس وقزح پرسید ، حضرت فرمود : قوس وقزح مگو ؟! زیرا نام شیطلن (( قزح )) است بلکه بگو (( قوس الله وقوس الرحمن )) .

 

 

زوال

 

 

مرحوم کلینی ازعطیهٔ بن المعزام روایت کرده که وی گفت : درخدمت حضرت صادق علیه السلام بودم وازمردانی که دارای مرض (( ابنه )) بوده وهستند یاد کردم . حضرت فرمود : (( زوال )) پسر ابلیس با آنها مشارکت می کند ایشان مبتلا به آن مرض می شود .  

 

 

لاقیس

 

 

او یکی از دختران شیطان وکارش وادار کردن زنان مسا حقه وهم جنس بازی زنان است او مساحقه را به زنان قم لوط یاد داد یعقوب بن جعفر می گوید :مردی از حضرت صادق علیه السلام از مسا حقه بازی زن با زن  دیگر پرسید :حضرت در حالیکه تکیه کرده بود نشست و فرمود :خدا بکشد (( لا قیس ))دختر ابلیس را که چه عمل زشتی را برای زنها آورد آن مرد گفت :این کار اهل عراق است ؟حضرت فرمود سو گند به خدا که این عمل در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآ له بود قبل از آن که در عراق باشد

 

 

متکون

 

 

شکل خود راتغییر می دهد و خود را به صورت بزرگ وکوچک در می آورد و مردم را گول می زند و این وسیله  آ نان را وادار به گناه می کند

 

 

مذهب

 

 

خود را به صورت های مختلف در می آورد ،مگر به صورت پیغمبرو یا وصی او .مردم را با هر وسیله که بتو اند گمراه می کند

 

 

خنزب

 

 

بین نماز گذار نمازش حا یل می شود ؛ یعنی تو جه قلب را از وی بر طرف می کند در خبر است که : عثمان بن ابی العاص بن بشر در خد مت حضرت رسول صلی الله علیه واله عرض کرد :شیطان بین نماز و قرائت من حا یل می شود –یعنی حضورقلب راازمن می گیرد – حضرت جواب داد : نامش شیطان

 

 

 ((خنزب )) است . پس هرز ما ازاوترسیدی به خدا پناه ببر .         

 

 

مقلاص

 

 

موکل قمار است . قمار بازهاهمه به دستور اورفتارمی کنند . به وسیله قمار وبردوباخت اختلاف ودشمنی درمیان آنان به وجود می آورد .

 

 

طرطبه

 

 

یکی ازدختران آن ماعون می باشد کاراو وادارکردن زنان به زنا است وهم جنس بازی راهم به آنان تلقین می کند .

 

باتوجه به مطالب فوق به دست می آید که ابلیس به صورت یک فرمانده ویران گرکه نقش فرماندهی رابه عهده داردفرمان می دهد وبچه هایش دراجرای دستورات او می کوشند وباتلاش هاوتغییرشکل های مختلف ، جوامع انسانی را به بد بختی می کشانند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:شیطان,ابلیس, توسط رضا سمیع پور